23948sdkhjf

Komet mødte Netto-direktør i elevator: Nu sælger kæden 40.000 af hans is

Et tilfældigt møde med Nettos direktør, Braw Bakir, endte med at bane vejen for den blot 14-årige iværksætter, Julius van Overeem

Nogle gange skal man bare være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, hvis man vil fremad i fødevarebranchen.

Det kan 14-årige Julius van Overeem konstatere, efter at han for nylig fik hul igennem til Netto via et tilfældigt møde i en elevator på Christiansborg. Han har nu jordbæris til salg i alle kædens godt 530 butikker.

- Jeg var til et Round Table-møde på Christiansborg, og i elevatoren mødte jeg Braw Bakir, der er direktør for Netto. Han havde læst, at jeg havde forsøgt at lave en aftale om at sælge is til Coop og spurgte, hvordan det gik med det.

- Det var ikke gået så godt, for Coop var ikke sikker på, at de kunne sælge de 40.000 is, som er min minimumsordre, så der kom ikke nogen aftale. Så sagde Braw, at han meget gerne ville se på, om jeg kunne komme ind i Netto, fortæller Julius van Overeem.

Kort efter havde han fået aftalen på plads med Salling Group, som købte 40.000 jordbærstænger, der kom til salg i koncernens Netto-butikker i den sidste uge af juli. Prisen er 15 kroner for en æske med fire is.

Ny leverandør

Julius van Overeem har solgt is siden februar, da han hentede sin første produktion omfattende 3.000 økologiske vanille-is med mørkt chokoladeovertræk på Bornholms Ismejeri. De har navnet "En Ægte Københavner" og er til salg i Valby Idrætspark som klub-is for Boldklubben Frem, som den unge iværksætter er stor fan af.

Han har sin egen bod, Julius' Bod, i Valby Idrætspark, og både de bornholmske is og de nye hos Netto sælger han med brandnavnet Julius' Bod. 

- Jeg har også en aftale med 7-Eleven, hvor jeg låner plads i fryserne til isene fra Bornholm, men jeg ved ikke, hvor mange de har solgt, fortæller Julius van Overeem.

Isene hos Netto får han leveret fra den aalborgensiske fødevaregrossist Geia Food, som får dem produceret i Polen. Og altså med en minimumsmængde på 40.000 stk.

- Bornholms Ismejeri kan ikke levere is i æsker, så for at komme ind i supermarkederne måtte jeg finde en anden leverandør, nævner den 14-årige sjællænder. Han har med hjælp fra designbureauet Nui Agency fået fremstillet æsker med Julius' Bod-logoet.

I slutningen af februar kunne danskerne opleve Julius van Overeem som deltager i DR-programmet Løvens Hule, hvor han var på jagt efter 30.000 kroner fra programmets investorer. 

Han fik pengene, og endda uden at afgive en eneste procent af virksomheden. De to løve-investorer Tahir Siddique og Nikolaj Nyholm gik således sammen om at tilbyde Julius van Overeem de 30.000 kroner som et rentefrit lån , som han bare kan betale tilbage "når det passer".

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.196